bg

Pages

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 6, 2010

riNdu sAat dAhuLu kALa

Sangat rindu time sekolah dulu. Time kt mrsmSERTING. 
Rindu kehidupan kt sana. Bangun pagi pergi kelas, balik kelas makan. Pergi prep. Solat jemaah. Prep malam. Semuanya telah dijadualkan. Kawan2 ramai. Gelak tawa.
Perkara paling rindu ialah time solat jemaah maghrib sebab nya lepas solat mesti ade tazkirah sekejap sebelom berangkat ke kelas tuk prep. Sentiasa ade orang yang mengingati kita tentang agama. Macam2 dapat melalui tazkirah tu. Walaupon ngantuk mendengarnya tapi kita akan sentiasa diingati tentang agama dan batas2 pergaulan. Tapi sekarang semua itu dah tak ada lagi. Ada tu memang la ada tapi tidak semua siswi sekarang yang pergi ke surau/masjid kan. Termasuklah diriku ini. Sudah tidak ada lagi orang yang sentiasa mengingati aku tentang agama. Aku juga insan sepeti biasa yang lalai akan kehidupan dunia. SENTIASA ALPA. 
Sudah tidak ada disiplin dalam diri. Hidup seperti kacau bilau. Aku sentiasa berdoa agar tidak alpa lagi. Tetapi aku bagaikan tidak mampu melakukannya sendiri. Memerlukan orang untuk membimbingku.

Tetapi sampai bila aku ni nak kena ada orang push je...PERLU BANGKIT SENDIRI LA MOUJA..

No comments:

Post a Comment

komen la kalo xmalu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...