bg

Pages

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 16, 2011

Aku MasiH DarA??



Ok tajuk kali ni 'AKU MASIH DARA'
Of course and for sure la aku masih dara...hehe..
Actually bukan nak story yang aku ni masih dara tapi ini story dari filem Ahmad Idham la.
Cerita ni banyak spekulasi n kontroversi.
Yela kan cerita pasal keruntuhan akhlak.
Tapi ade jugak pengajaran nya ye.
Yang keruh kita buang, yang jernih lah kita ambik ye kawan2.
Malas nak crite panjang2, tengok la sendiri.



Dalam cerita ni,,,

Satu confession dibuat si dara...

"i'm still a virgin, yeah saya masih dara. Mungkin awak tengok hidup saya liar, xde pedoman, bergelumang dengan dosa dan noda,,,tapi saya ade prinsip. Mahkota saya cuma untuk seorang lelaki yang boleh membimbing dan memimpin saya, bukan untuk lelaki yang cuma fikirkan nafsu semata2....demi ALLAH aku masih dara."

Dan dijawab oleh si teruna ni....

"susah sekarang ni gadis seperti awak berani berterus terang ttg isu sebegini kan. Seorang perempuan mempunyai 9 darjah keaiban. itu malu. Bila semua darjah keaiban itu hilang dalam diri seorang wanita, maka rosak lah akhlaknya, berlakunya maksiat dan penzinaan,,,dan itu adalah dosa2 besar. Bila adenya dosa2 besar, susah untuk kita mendapatkan ketenangan dalam diri kita.
Sementara lelaki pula ade 1 darjah keaiban, sebab itulah lelaki ni suka mendesak, merayu, menzalimi wanita, memperdagangkan dan mempergunakan wanita."



Sama2 lah kita renungkan....dan selamat beramal...





No comments:

Post a Comment

komen la kalo xmalu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...